«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Ковыльный ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
 Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Ковыльное отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Қыңырлық, қыңырлық және оларды қалай жеңуге болады

АТА-АНАЛАРҒА КЕҢЕС

"ҚЫҢЫРЛЫҚ, ҚИҚАРЛЫҚ  ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ҚАЛАЙ ЖЕҢУГЕ БОЛАДЫ"

"Қыңырлық , Қиқарлық  және оларды қалай жеңуге болады" тақырыбын қарастырмас бұрын, осы тақырыптың аймағын анықтау керек, яғни оны белгілі бір шеңберге қою керек.

Қыңырлық пен қиқарлық  девиантты мінез-құлықтың құрамдас бөлігі ретінде қарастырылады:

Тыңдамаушылық,   тентектікте көрінетін тәртіпсіздік.

Балалардың кертартпалығы, яғни белгілі бір себептерсіз бір нәрсені қабылдамау.

Өз еркімен.

Тәртіпсіздік.

Девиантты мінез-құлықтың жоғарыда аталған барлық түрлері тек әлеуметтік қауіптілік дәрежесінде ерекшеленеді, сонымен қатар баланың жасына және жеке ерекшеліктеріне байланысты. "Қыңырлық пен қиқарлық" ұғымдары өте байланысты және олардың арасында нақты шекара болмайды. Қыңырлық пен қиқарлықты  жеңудің жолдары бірдей, бірақ бұл туралы кейінірек.

ҚЫҢЫРЛЫҚ - бұл кертартпалыққа өте жақын психологиялық жағдай. Бұл адамның мінез - құлқының теріс ерекшелігі, ол басқа адамдардың өтініштеріне, кеңестеріне, талаптарына негізсіз және қисынсыз қарсы тұруда көрінеді. Көрінетін мотивтері жоқ қыңыр бағынбау түрі.

Қыңырлықтың көріністері: 

- басталған әрекетті тіпті оның мағынасыз екендігі анық болған жағдайда да, ешқандай пайда әкелмейтінін біле отырып  жалғастыру

- психологиялық қорғаныс ретінде әрекет етеді және таңдамалы сипатқа ие, яғни, бала өзінің қателік жібергенін түсінді, бірақ оны мойындағысы келмейді, сондықтан "өз айтқанында тұрады".

Қыңырлықты,  жеңу үшін шаралар қабылданбаса, мінезге айналуы мүмкін. Уақыт өте келе ол балалардың алдамшылығын тудырады, жүйке жүйесінің бұзылуына, неврозға, тітіркенуге әкелуі мүмкін. Егер мұндай көріністер мектепке дейінгі жаста болса да, реактивті күйлерден созылмалы күйге ауысса, онда педагогикалық немқұрайлылықтың бастапқы кезеңі пайда болады.

Біз қыңырлықтар туралы көп айтпаймыз, өйткені барлық ақпарат жоғарыда айтылғандармен қиылысады.

ҚИҚАРЛЫҚ - бұл ақылға қонымсыз, негізсіз әрекеттер, яғни " Мен осылай болғанын  қалаймын,  болғаны!!!". Олар баланың әлсіздігінен туындайды және белгілі бір дәрежеде өзін-өзі қорғаудың бір түрі ретінде әрекет етеді.

 Қиқарлықтың көріністері:

- басталған әрекетті тіпті оның мағынасыз екендігі анық болған жағдайда да, ешқандай пайда әкелмейтінін біле отырып  жалғастыру

-наразылықта, ашуланшақтықта, жылауда.

- қозғалтқыштың шамадан тыс қозуында.

Нәзік жүйке жүйесі қыңырлықтың дамуына ықпал етеді.

Ата-аналар балалардың қыңырлығы мен қиқарлығы туралы не білуі керек:

Қыңырлық пенқиқарлық  көңіл-күй кезеңі шамамен 18 айдан басталады.

Әдетте, бұл кезең 3,5-4 жаста аяқталады. Егде жастағы қыңырлықтың кездейсоқ шабуылдары да қалыпты жағдай.

Қыңырлықтың шыңы адам өмірінің 2,5 - 3 жылында орын алады.

Ұлдар қыздарға қарағанда қыңыр болады. Қыздар ұлдарға қарағанда жиі әрекет етеді.

Дағдарыс кезеңінде балаларда күніне 5 рет қыңырлық пен көңіл-күй шабуылдары болады. Кейбір балаларда-19 есеге дейін!

Егер 4 жасқа толған балалар әлі де жиі қыңыр және қиқар болып қала берсе, онда бұл, ең алдымен, баланың ата-анасымен басқарудың ыңғайлы әдісі ретінде "тұрақты қыңырлық" болып табылады.  Көбінесе бұл баланың қысымына ұшыраған ата-аналардың келісімді мінез-құлқының нәтижесі, олардың өз  тыныштығы үшін баланың қиқарлығына көнуі.

Ата-аналар балалардағы қыңырлық пен қиқарлығын жеңу үшін не істей алады:

Қыңырлық пен қиқарлығына  көп мән бермеңіз. Шабуылды ескеріңіз, бірақ бала үшін көп уайымдамаңыз.

Қыңырлық басталған  кезінде жақын болыңыз, сіз оған, оны түсінгеніңізді сездіріңіз.

Осы уақытта балаңызды  бірдеңеге сендіруге тырыспаңыз-бұл пайдасыз. Айғайлаудың керегі  жоқ, ұрып-соғу оны одан сайын қоздырады.

Балаңызбен мінез-құлқыңызда табанды болыңыз, егер "жоқ" десеңіз, осы пікірді жалғастырыңыз.

Баланың қыңыр мінезі қоғамдық жерде болған кезде де жеңістік бермеңіз. Көбінесе бір ғана нәрсе көмектеседі - оны қолынан ұстап, алып кету.

Қыңырлық пен қиқарлық  көрермендерді қажет етеді, бөгде адамдардың көмегіне жүгінбеңіз: "Қараңызшы, қандай жаман қыз, Ай-яй-яй!". Балаға тек бұл  қажет.

Алдауға тырысыңыз: "О, менде қандай қызықты ойыншық бар (кітап, нәрсе)!". Мұндай алаңдататын маневрлер қызықтырады және олар тынышталады.

Өрескел тонды, айқындықты, "Биліктің күшімен бұзуға" деген ұмтылысты алып тастаңыз.

Ашуланшақтықсыз, қарым-қатынастық.

Егер олар педагогикалық тұрғыдан орынды болса, оқу процесінің логикасымен негізделген болса шегінім жасау керек,

Келесі тармақтар ескертуде және қыңырлық пен қиқарлыққа қарсы күресте өте маңызды. Бұл ата-аналар мен балалар арасындағы қарым-қатынасты ізгілендіру туралы, атап айтқанда, баланы қандай жағдайда жазалауға және ұрысуға болмайды, қашан мақтауға болады және қажет:

БҰЛ ҮШІН МАҚТАУҒА БОЛМАЙДЫ:

- өз еңбегімен қол жеткізілген жоқ.

- мақтауға жатпайды (сұлулық, күш, ептілік, ақыл).

- аяушылықтан немесе ұнағысы келетіндіктен.

МАҚТАУ   КЕРЕК:

- әр орындалған әрекет үшін.

- баламен әрдайым мақтау, мақұлдау арқылы ынтымақтастықты бастаңыз.

- баланы таңертең, мүмкіндігінше ертерек және түнде мадақтау өте маңызды.

- мақтаусыз мақтай білу (мысалы: көмек сұрау, ересек адам сияқты кеңес беру). Жазалар туралы толығырақ тоқталу керек.

ҚАШАН  ЖАЗАЛАУҒА  ЖӘНЕ  ҰРЫСУҒА  БОЛМАЙДЫ:

- бала ауырған кезінде, ауру сезініп немесе аурудан кейін қалпына келу мезгілінде, өйткені бұл кезде баланың психикасы осал және реакцияны болжауы  мүмкін емес.

- бала тамақтанғанда, ұйқыдан кейін және ұйықтар алдында.

-бірдеңе сәтсіз болған барлық жағдайларда (мысалы: сіз асығыс болсаңыз және бала бәтеңкенің  бауын байлай алмаса).

Физикалық немесе психикалық жарақаттан кейін (мысалы: бала құлады, сіз оны кінәлі деп санайсыз).

-  көп тырысқанымен, бала қорқынышпен, немқұрайлылықпен, ұтқырлықпен және т.б. жағдайды жеңе алмаған кезде

--оның әрекетінің ішкі себептері сізге түсініксіз болған кезде.

- сіз өзіңіздің көңіл-күіңіз болмаған  кезде.

ЖАЗАЛАУ   ЕРЕЖЕСІ:

- жаза денсаулыққа зиян тигізбеуі керек.

-егер күмән туындаса, онда жазаламағаныңыз жөн (мысалы: сіз балаңыздың теріс қылық жасағанына сенімді емессіз немесе жасалған іс-әрекеттің жазаға лайық екендігіне күмәнданасыз, яғни "мүмкін болған жағдайда" жазалау мүмкін емес.

- 1 теріс қылық үшін-бір жаза (ескі күнәларды еске түсіру керек емес).

-кеш жазалаудан гөрі жазаламаған дұрыс.

- жазалап, көп ұзамай кешіру керек.

- егер бала сізді әділетсіз жазалады деп санаса, онда ешқандай нәтиже болмайды, сондықтан балаға  не үшін жазаланғанын түсіндіру маңызды.

- бала жазадан қорықпауы керек.

Әрине, от,асылық тәрбиеде барлық ережелер мен қажетті шарттарды қолдану өте қиын, бірақ әр ата-ана жоғарыда айтылғандардың ішінен жетіспейтін бөлікті таңдайды, осылайша сіздің отбасыңызда қалыптасқан білім беру стратегиясын толықтырады

Мектепке дейінгі балалық шақ-бұл адам өміріндегі қысқа кезең, тек алғашқы жеті жыл. Бірақ дәл осы кезеңде баланың ересек адамнан бөлінуі, дәрменсіз баланың салыстырмалы түрде тәуелсіз, белсенді тұлғаға айналуы маңызды.

Жаңартылған күні: 17.05.2024 15:17
Құрылған күні: 26.05.2024 18:24

Текст